Naar inhoud
Dichterbij 23 unsplash Low Res

Cliëntenvertrouwenspersoon

Je hebt een vraag, een probleem of een klacht. Het kan over van alles gaan. Bijvoorbeeld over lastige situaties met cliënten of medewerkers van STEVIG. Misschien ben je het ergens niet mee eens of word je gepest. Of durf je geen nee te zeggen tegen iemand die seks met je wilt. Het kan ook zijn dat je ontevreden bent over de behandeling of begeleiding.

Als je een probleem hebt, probeer je het eerst vriendelijk en met elkaar op te lossen. Soms kan je familielid of een andere bekende je helpen, zoals een begeleider of je behandelaar. Als dat niet lukt, kun je hulp vragen aan een cliëntenvertrouwenspersoon.

De cliëntenvertrouwenspersoon kan ook met je meegaan naar een hoorzitting als je dat wilt.

De cliëntenvertrouwenspersoon:

  • luistert naar jou
  • neemt je serieus
  • vertelt niets verder zonder jouw toestemming
  • helpt je manieren te vinden om je probleem op te lossen
  • helpt je in gesprekken met anderen, als jij dit wilt
  • helpt je bij het indienen van een klacht
Dichterbij 23 unsplash Low Res

Hoe gaat het dan verder?

De cliëntenvertrouwenspersoon gaat met jou in gesprek. Samen kijken jullie welke mogelijkheden er zijn om het probleem op te lossen. Het kan zijn dat het nodig is om in gesprek te gaan met je behandelaar, je begeleider of een andere medewerker van STEVIG. De vertrouwenspersoon kan met je meegaan en je helpen met zo’n gesprek.

Is je probleem of klacht daarna opgelost en ben je tevreden?

Dan stopt het contact met de cliëntenvertrouwenspersoon.

Is je probleem niet opgelost en wil je een klacht indienen?

Dan kan de cliëntenvertrouwenspersoon je helpen bij het schrijven van een brief voor de klachtencommissie. Wanneer de klachtencommissie je uitnodigt om over je klacht te komen vertellen, dan kan de cliëntenvertrouwenspersoon met je meegaan.

Contact met een cliëntvertrouwenspersoon

Bij STEVIG werken drie cliëntenvertrouwenspersonen. Je kunt hen mailen via cvp@dichterbij.nl of persoonlijk benaderen:

Oldien Voets

E-mail: o.voets@dichterbij.nl

Telefoon: 06 14 47 15 11

Bereikbaar:
Maandag van 9.00 tot 17.00 uur
en van 18.00 tot 20.00 uur
Woensdag van 9.00 tot 17.00 uur

Nel van Lierop

E-mail: n.vanlierop@dichterbij.nl

Telefoon: 06 10 93 45 12

Bereikbaar:
Dinsdag van 9.00 tot 17.00 uur

Melanie Heintzbergen

E-mail: m.heintzbergen@dichterbij.nl

Telefoon: 06 25 48 32 83

Bereikbaar:
Donderdag van 9.00 tot 17.00 uur
Vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur

Onvrijwillige zorg

Gaat de klacht gaat over onvrijwillige zorg?

Klik dan hier
Klachtencommissie

Kom je er samen met je cliëntenvertrouwenspersoon niet uit?

Klik dan hier