Naar inhoud
Coronavirus, actuele ontwikkelingen en maatregelen: Coronavirus Lees meer
Hero Stevig

Beeldzorg met Mobiléa

Behandelen via beeldbellen

Door het Coronavirus zitten we opeens allemaal thuis. Dat is even wennen. We kunnen niet zomaar even op bezoek gaan, maar we willen wel graag met elkaar blijven praten. Daarom gaan we iets nieuws proberen: beeldbellen, via je laptop of je telefoon. Beeldbellen is bellen mét beeld, zodat je elkaar kan zien en horen. Tijdens behandelgesprekken worden vaak persoonlijke dingen besproken, die we graag vertrouwelijk houden. Daarom hebben we besloten om niet te beeldbellen via Zoom of Whatsapp, maar via een speciale en veilige app die hier speciaal voor is gemaakt: Mobiléa.

Behandelaren van Stevig en Dichterbij kunnen via de app de behandeling voortzetten met cliënten. Omdat we nu niet in de gelegenheid zijn om langs te komen en uitleg te komen geven, kunnen jullie op deze pagina alle informatie vinden die je nodig hebt om via de app te beeldbellen. Lees de instructies en de tips op deze pagina goed door, dan weten we zeker dat we de komende tijd via beeldbellen zo dichtbij en betrokken mogelijk bij elkaar kunnen zijn.

Waarom willen we beeldbellen?

Beeldbellen is fijn!

  • Het voelt meer persoonlijk dan bellen omdat je elkaar kunt zien terwijl je met elkaar praat.
  • Je hoeft niet per se thuis te zijn voor een begeleidingsmoment.
  • Beeldbellen bespaart tijd omdat jij of je behandelaar niet hoeven te reizen.
  • Beeldbellen kost vaak minder tijd dan een huisbezoek.
  • Als je behandelaar ziek is, dan is vervanging sneller geregeld.
  • De app Mobiléa is goed beveiligd, alles wat je zegt tegen je behandelaar blijft tussen jullie en niemand kan meeluisteren.
beeldzorg-beeldbellen2018-1.png