Naar inhoud
Over Stevig Locatie Nijmegen

Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet bij? Vul dan onderstaand contactformulier in of stuur een e-mail naar info@stevig.nl

Aanmelden

Hoe kan ik me aanmelden?

Lees hier alles over aanmelden. Ben je cliënt, dan verwijzen we je naar je huisarts / verwijzer zodat je je samen aanmeldt. Dit doen we omdat we een CIZ-indicatie nodig hebben en er veel komt kijken bij een aanmelding.

Wie mogen er aanmelden?

Verwijzers en familie of verwanten kunnen je samen met jou aanmelden. Er is geen professionele verwijzer nodig als je familie of partner belt. Omdat er veel komt kijken bij een aanmelding is het verstandig om dit samen met iemand te doen die je hierbij kan helpen.

Kan ik bellen om te overleggen?

Je kunt bellen om te overleggen. Meer informatie en telefoonnummers vind je hier.

Heb ik een indicatie nodig?

Ja, je hebt een CIZ-indicatie nodig. Je verwijzer kan je hierbij helpen. Als de CIZ-indicatie tot problemen leidt dan kan er contact opgenomen worden met één van onze opnamecoördinatoren. Meer informatie vind je op de website van CIZ.

Is er een wachtlijst?

Als je je hebt aangemeld bekijken we eerst of we je kunnen helpen. Hoe we dat doen kan je hier lezen. Als je mag beginnen proberen we elke behandeling zo snel mogelijk te starten. Het komt ook voor dat er een wachtlijst is. Daarover informeren we je natuurlijk ook.

Ben ik verzekerd voor de kosten van de behandeling?

Lees hier alles over de contracten die wij hebben met zorgverzekeraars.

Cliëntvertrouwenspersoon en klachten

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Als je ergens mee zit, dan kun je de cliëntenvertrouwenspersonen inschakelen. Die is onafhankelijk en vertrouwelijk en helpt je graag verder. Als je probleem niet is opgelost, dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie. Lees daarvoor eest hoe de cliëntenvertrouwenspersoon je kan helpen.

Ik zit ergens mee, wat kan ik doen?

Je hebt een vraag, een probleem of een klacht. Het kan over van alles gaan. Bijvoorbeeld over lastige situaties met cliënten of medewerkers van STEVIG. Misschien ben je het ergens niet mee eens of word je gepest. Of durf je geen nee te zeggen tegen iemand die seks met je wilt. Het kan ook zijn dat je ontevreden bent over de behandeling of begeleiding.

Als je een probleem hebt, probeer je het eerst vriendelijk en met elkaar op te lossen. Soms kan je familielid of een andere bekende je helpen, zoals een begeleider of je behandelaar. Als dat niet lukt, kun je hulp vragen aan een cliëntenvertrouwenspersoon.

Meer weten? Lees hier alles over de cliëntenvertrouwenspersoon en hoe je contact kunt opnemen.

Corona

Actuele ontwikkelingen en maatregelen rond het coronavirus

STEVIG is onderdeel van Dichterbij. Samen doen we er alles aan om onze cliënten, medewerkers en andere betrokkenen te beschermen. We volgen uiteraard de landelijke basisafspraken.
Lees alles over de actuele ontwikkelingen en maatregelen op de website van Dichterbij.

Crisis

Wat doe ik als er een crisis is?

Als er een crisis is kun je op werkdagen contact opnemen met STEVIG via 088-7543600. In het weekend of in de avonduren is het verstandig om contact op te nemen met de huisartsenpost.

Facturen

Ik heb een product of dienst geleverd aan STEVIG en wil een factuur sturen.

STEVIG is onderdeel van Dichterbij
Dichterbij doet er alles aan om uw factuur snel en correct te betalen. Om dit voor elkaar te krijgen is het van belang dat uw factuur, bij voorkeur digitaal aangeboden, voldoet aan een aantal voorwaarden.

Het digitaal factureren bevorderd een snellere doorstroom en correcte afhandeling van de aangeboden facturen. Het e-mailadres voor facturen is: facturen@dichterbij.nl

Belangrijk:
• Svp per e-mail slechts één PDF/XML bestand / factuur versturen + vermeld in de onderwerpregel van de mail het factuurnummer
• De e-mail moet een bijlage bevatten met briefhoofd
• Eén pdf-bestand bestaat uit maximaal één factuur (evt. bijlagen dienen in hetzelfde pdf-bestand opgenomen te zijn)
• Let op de juiste tenaamstelling op de factuur: Stichting Dichterbij | T.a.v. de crediteurenadministratie | Zwerfheide 2 | 6591 RC Gennep
• U ontvangt van uw contactpersoon een Kostenplaatsnummer. Deze en de naam van uw contactpersoon dient vermeld te worden op de factuur.
• De maximale grootte van een e-mail is 10 MB

Bekijk hier alle voorwaarden voor een correcte en snelle verwerking van de factuur.


Indien het (nog) niet mogelijk is om digitaal te facturen dan kan de factuur (voorlopig) nog per post worden gezonden aan het factuuradres van Dichterbij.
Stichting Dichterbij
T.a.v. de crediteurenadministratie
Zwerfheide 26591 RC Gennep

Werken, leren en solliciteren

Kan ik vrijwilligerswerk doen bij STEVIG?

We zijn heel blij met vrijwilligers want je kunt veel voor cliënten betekenen. Je kunt bijvoorbeeld op bezoek te komen om een praatje te maken of samen met de cliënt iets ondernemen. Je kunt ook verlichting bieden aan familie en naasten van de cliënt. Kortom, er is genoeg te doen en het vrijwilligerswerk geeft veel voldoening. Wil jij vrijwilliger worden, neem dan contact op met Blink of Proteion Welzijn (regio Noord- en Midden-Limburg). Zij kunnen kijken welk vrijwilligerswerk bij jou past.

Met welke opleidingspartners werkt STEVIG samen?

We werken samen met Gilde Opleidingen, het Summa Collega, Fontys en de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Wonen

Ik zoek een woonplek en wil behandeld worden, kan dat bij STEVIG?

Als er een klinische noodzaak is dan kan je tijdelijk wonen bij STEVIG. Het liefst helpen we je vanuit je vertrouwde omgeving omdat het beter voor je is om niet steeds te veranderen van woon- en behandelplek.

Mag ik huisdieren meenemen?

Nee, je mag geen huisdieren meenemen.

Staat je vraag er niet bij?

Hieronder zie je de veelgestelde vragen over en aan STEVIG. Staat jouw vraag er niet bij? Vul dan onderstaand contactformulier in of stuur een e-mail naar info@stevig.nl

Contactformulier