Naar inhoud
Over Stevig Locatie Nijmegen

Veelgestelde vragen

Hieronder zie je de veelgestelde vragen over en aan STEVIG. Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een e-mail naar info@stevig.nl of bel naar 0478-529600. Je kunt ook chatgesprek starten met één van onze medewerkers aan wie je je vraag direct kunt voorleggen.

Aanmelden

Is er een wachtlijst?

Als je je hebt aangemeld bekijken we eerst of we je kunnen helpen. Hoe we dat doen kan je hier lezen. Als je mag beginnen proberen we elke behandeling zo snel mogelijk te starten. Het komt ook voor dat er een wachtlijst is. Daarover informeren we je natuurlijk ook.

Heb ik een indicatie nodig?

Ja, je hebt een CIZ-indicatie nodig. Je verwijzer kan je hierbij helpen. Als de CIZ-indicatie tot problemen leidt dan kan er contact opgenomen worden met één van onze opnamecoördinatoren. 

Kan ik bellen om te overleggen?

Je kunt bellen om te overleggen. Meer informatie en telefoonnummers vind je hier.

Wie mogen er aanmelden?

Verwijzers en familie of verwanten kunnen je samen met jou aanmelden. Er is geen professionele verwijzer nodig als je familie of partner belt. Omdat er veel komt kijken bij een aanmelding is het verstandig om dit samen met iemand te doen die je hierbij kan helpen. 

Hoe kan ik me aanmelden?

Je kunt je aanmelden door te bellen naar 0478-529600. Als je als cliënt belt dan verwijzen we je terug naar de huisarts/ verwijzer zodat je je samen aanmeldt. Dit doen we omdat we een CIZ-indicatie nodig hebben en er veel komt kijken bij een aanmelding. 

Crisis

Wat doe ik als er een crisis is?

Als er een crisis is kun je op werkdagen contact opnemen met STEVIG via 0478-529600. In het weekend of in de avonduren is het verstandig om contact op te nemen met de huisartsenpost.

Werken, leren en solliciteren

Met welke opleidingspartners werkt STEVIG samen?

We werken samen met Gilde Opleidingen, het Summa Collega, Fontys en de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Kan ik als leerling verpleegkundige (MBO) werken bij STEVIG?

We zijn altijd op zoek naar nieuwe verpleegkundigen. Bij de behandeling en begeleiding van mensen met een lichte verstandelijke beperking, psychiatrische en gedragsproblematiek heb je als verpleegkundige een belangrijke rol. Het is naast het gedrag ook belangrijk de somatische kant van de cliënt in beeld te brengen. Om goed met onze doelgroep te kunnen werken is hiervoor samen met het Summa College in Eindhoven een mbo-opleiding ontwikkeld. Die leidt op tot algemeen verpleegkundige, maar de lesstof is vertaald naar de specifieke GGZ-praktijk. Tijdens de bbl-opleiding ga je direct aan de slag bij STEVIG. De theorie volg je bij Summa College, om de week zit je twee dagen achter elkaar in Eindhoven. Je klasgenoten zijn leerlingen uit de GGZ, verslavingszorg en collega’s van STEVIG. Hetgeen je in de lesstof aangereikt krijgt, kun je direct toepassen in je dagelijkse werk. Daardoor word je als beginnende beroepsbeoefenaar nog meer competent voor het werken binnen onze complexe praktijk. 

Ben je geïnteresseerd in deze opleiding of wil je meer informatie? Neem dan contact op met onze praktijkopleider. Je kunt hem/haar bereiken via 0478–529600.

Kan ik vrijwilligerswerk doen bij STEVIG?

We zijn heel blij met vrijwilligers want je kunt veel voor cliënten betekenen. Je kunt bijvoorbeeld op bezoek te komen om een praatje te maken of samen met de cliënt iets ondernemen. Je kunt ook verlichting bieden aan familie en naasten van de cliënt. Kortom, er is genoeg te doen en het vrijwilligerswerk geeft veel voldoening. Wil jij vrijwilliger worden, neem dan contact op met Blink of Proteion Welzijn (regio Noord- en Midden-Limburg). Zij kunnen kijken welk vrijwilligerswerk bij jou past. 

Ik wil graag werken bij STEVIG. Naar wie kan ik een (open) sollicitatie sturen?

Wat leuk dat je interesse hebt om te werken bij STEVIG. Je kunt je (open) sollicitatie sturen naar het Wervingsbureau. Ook bij vragen of voor meer informatie over werken bij STEVIG kun je contact opnemen met het Wervingsbureau. Stuur een mailtje naar wervingsbureau@dichterbij.nl of bel naar: 088 - 75 40 060.

Wonen

Mag ik huisdieren meenemen?

Nee, je mag geen huisdieren meenemen.

Ik zoek een woonplek en wil behandeld worden, kan dat bij STEVIG?

Als er een klinische noodzaak is dan kan je tijdelijk wonen bij STEVIG. Het liefst helpen we je vanuit je vertrouwde omgeving omdat het beter voor je is om niet steeds te veranderen van woon- en behandelplek.

Cliëntvertrouwenspersoon en klachten

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Is je probleem samen met de cliëntvertrouwenspersoon niet opgelost, dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie. Klachten zijn waardevol, ze helpen ons om het een volgende keer beter te doen. De cliëntvertrouwenspersoon kan je helpen bij het schrijven van een brief voor de klachtencommissie. Je kunt ook bellen of een afspraak maken om je klacht te vertellen. De cliëntvertrouwenspersoon kan dan met je meegaan als je dat wilt. 

Wil je meer weten? Neem dan contact op met Harm van Vugt. Je kunt hem bellen op 06-53472745 of mailen naar klachtenclient@dichterbij.nl. Je kunt bij hem ook een informatiebrochure aanvragen.

Ik zit ergens mee, wat kan ik doen?

Soms zit je ergens mee waarover je wilt praten. Je bent bijvoorbeeld niet tevreden over de zorg of ondersteuning, vind dat je begeleiders of behandelaar niet goed naar je wensen luisteren of bent het ergens niet mee eens. Met een probleem of klacht kun je terecht bij een cliëntenvertrouwenspersoon. Hij luistert, geeft advies of helpt je in gesprekken met anderen als je dat wilt. Bij STEVIG werken drie cliëntenvertrouwenspersonen. Ze zijn er speciaal voor jou en je familie, zijn onafhankelijk en werken vertrouwelijk.

Het team cliëntenvertrouwenspersonen bestaat uit de volgende mensen:

Nel van Lierop, cliëntenvertrouwenspersoon 06-10934512 (bereikbaar op maandag avond van 18.00 tot 20.00 en dinsdag van 09.00 - 17.00)

Arjan Ooms, cliëntenvertrouwenspersoon 06-22196549 (bereikbaar op woensdag en donderdag)

Oldien Voets, cliëntenvertrouwenspersoon 06-14471511 (bereikbaar op maandag en vrijdag)

Harm van Vugt, coördinator 06-53472745

Bij afwezigheid van een cliëntenvertrouwenspersoon wordt waarneming geregeld. Dit wordt ingesproken op de voicemail.

De cliëntenvertrouwenspersonen zijn ook bereikbaar via cvp@dichterbij.nl

Facturen

Stuur ik mijn factuur digitaal of per post?

Je kunt je factuur per post of digitaal versturen (niet beide!). Je digitale factuur kun je richten aan: facturen@dichterbij.nl.

Voor digitale facturen geldt:

- De e-mail moet een bijlage bevatten met briefhoofd
- Eén pdf-bestand bestaat uit maximaal één factuur
- Eventuele bijlagen bij een factuur dienen in hetzelfde pdf-bestand opgenomen te zijn
- Vermeld in de onderwerpregel van je e-mail de factuurnummer(s) van de facturen (bijv. 2013001 t/m 2013009)
- De maximale grootte van een e-mail is 10 MB.

Ik heb een product of dienst geleverd aan STEVIG en wil een factuur sturen. Aan welke criteria moet mijn factuur voldoen?
  • Om facturen snel en correct te kunnen betalen, verzoeken wij je om:

    Facturen bestemd voor Dichterbij als volgt te adresseren: Dichterbij T.a.v. de crediteurenadministratiePostbus 2606590 AG Gennep
    - (Indien van toepassing) een bestelnummer te vermelden
    - Een kostenplaats(nummer) te vermelden
    - De naam en functie van de persoon te vermelden met wie je contact hebt gehad over de opdracht of bestelling.