Naar inhoud
Img 2409

Eerste spiegelgesprek: cliënten houden ons een spiegel voor

Geen klanttevredenheidsonderzoek kan er tegenop: het spiegelgesprek. Afgelopen week vond het eerste spiegelgesprek met cliënten binnen STEVIG plaats. Een interessante setting waarbij twee gespreksleiders in gesprek gingen met vier verschillende type cliënten en een partner van een cliënt. Hoe ervaren zij de behandeling binnen STEVIG? Hoe gaan medewerkers met hen om en wat kan anders of beter?

Luisteren

Medewerkers van STEVIG mochten een uur lang luisteren naar hun ervaringen en kregen hierna een kwartier de tijd om vragen te stellen over wat ze gehoord hadden. Een waardevolle bijeenkomst waarbij veel complimenten werden ontvangen maar waar ook kritische opmerkingen geplaatst werden. Wat kunnen we bijvoorbeeld doen aan het vinden van meer sociaal contact en aansluiting bij cliënten onder elkaar? Soms is het leeftijdsverschil te groot, een andere keer de interesse. Of hoe kunnen we wat meer van onszelf laten zien zonder dat we de cliënt te dichtbij laten komen? Interessante vraagstukken waarmee we aan de slag gaan en cliënten en medewerkers in gaan betrekken.

‘Ik wil dat begeleiders vanuit zichzelf praten en niet als een robot’ - R.

Cliënt aan het woord

We zijn continu bezig met de kwaliteit van onze behandeling. We kijken naar wat we goed doen, wat anders of beter kan. Wie kunnen het beter vertellen dan de cliënten? We zijn heel trots op de vier cliënten en een partner die hun verhaal hebben willen doen. Bedankt voor de waardevolle input.

Meer informatie?

Ben je nieuwsgierig naar hoe we dit hebben aangepakt en hoe we verder gaan met de ontvangen input? Neem dan contact op met Petra Sterken door te bellen naar 06-41902366 of mail naar p.sterken@stevig.nl